כיצד לתכנן טיול אופנוע בחו"ל?

טיול אופנוע דורש הרבה יותר מאשר תכנון טיול במכונית. למרות שרכיבה מספקת תחושה של חופש אינסופי ישנן מגבלות מעשיות הדורשות מרוכב האופנוע לחשוב קדימה בעת הבחירה לצאת לטיול.
השאלות הראשונות שכל רוכב צריך לשאול את עצמו בעת תכנון טיול נוגעות לכמה זמן מתוכנן הטיול, היכן מתוכנן הטיול ומהן אופציות הלינה הקיימות. בהתאם לשאלות לערוך בדיקה על מנת להיות ערוכים.
הדבר הראשון והחשוב ביותר שצריך להביא לטיול שכזה הוא ערכת בטיחות ותיקון לאופנוע, מיותר להסביר מדוע. מלבד זאת, יש כמה נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון:

האופנועים מוגבלים בקיבולת האחסון שלהם
לכן כדאי לחשוב מתחילת הטיול אילו בגדים וציוד לארוז ולקחת בחשבון שלא תמיד יהיה מקום לכל הציוד האישי ויכול להיות שבמקרים מסוימים הרוכב יצטרך לוותר על פריטים לטובת ביטחון הנסיעה שלו. ישנן תוספי אחסון שונים באופנועים כדוגמת אוכף אשר ממוקם משני צידי הגלגל האחורי או שקיות אשר ממקומות על מיכל הדלק. בחירת תוספי האחסון תלויה בכמות הציוד אותו יביא הרוכב.
בדוק את האופנוע שלך לפני כל נסיעה
תמיד ודא ששני הצמיגים מנופחים כראוי בעזרת מד לחץ אוויר שאתה אמור לקחת איתך בנסיעות. אל תסכן את עצמך או את הרוכבים איתך בנסיעה עם צמיגים שצריכים החלפה, אם אתה חושד שהצמיג לא תקין אל תהסס והחלף אותו. ודא שכל האורות תקינים (איתותים, אורות בלימה) ודאג להחליף שמן ומים.
טיפים לאריזה
על מנת להבטיח נוחות בנסיעות הארוכות על האופנוע צריך לארוז מספיק פריטים הכרחיים ולא להעמיס יותר מידי עם משקל ופריטים מיותרים. את הציוד יש לארוז כאשר הפריטים הכבדים והקשים יותר מטה. לאחר שתכננת את המסלול שלך, תבדוק את תחזית מזג האוויר כדי שתוכל לקבל מושג ולדעת איזה ציוד לארוז. תמיד עדיף לארוז מספר פריטים דקים מאשר אחד עבה, זה גם יותר שימושי, גם יותר נוח ובמקרה הצורך תמיד ניתן להוסיף שכבות.
אוכל
הקפד שתמיד יהיו לך בתיק חטיפים שונים ובקבוקי מים זאת על מנת למנוע מצב של רעב או צימאון כאשר אתה נמצא במקום מרוחק מחנויות נוחות. המזון יהיה שימושי ויעזור לשמור על כישורי הרכיבה שלך חדים.
הגנה עצמית
תמיד תתלבש היטב ושים על עצמך את כל המגינים הרצויים. תקפיד תמיד לחבוש קסדה מלאה שמגנה עליך לא רק מתאונות אלא גם מרוח, קור וגשם. יש קסדות הבנויות עם אוורור שיכולות לתרום לך גם במזג אוויר חם מאוד.
תמיד לתכנן ולהגיע מוכן
למרות שזה מפתה לצאת לדרך הפתוחה ופשוט לנסוע לאן שבא לך, אל תשכח שאתה פגיע יותר לאלמנטים שונים כמו גשם ורוח, עייפות ופציעה רצינית על אופנוע. הכן את עצמך תמיד עם בגדים המתאימים למזג האוויר. תמיד תתכנן את המסלול מראש, היום יש מערכות GPS אשר עושות בשבילך הכל. דבר חשוב לא פחות הוא תמיד להיות עירני לתכולת מיכל הדלק שלך ולא לחכות לרגע האחרון על מנת לתדלק.
ודבר אחרון…
תכנן את קצב הנסיעות שלך בהיגיון. אל תנסה לרכב כל כך הרבה שעות ביום מה שעלול להשפיע על יכולות הרכיבה שלך. אחרי הכל, רוב הכיף הוא בנסיעה. בזמן נסיעה, הקפד לעצור להפסקות התרעננות, קפה, חטיף, מתיחה או אפילו תנומה קלה. הפעולה הפשוטה של לקחת מנוחה קצרה תהפוך את כל הנסיעה למהנה יותר.
טיול מהנה ובטוח!