טיפים כלליים לטיולים, ובעיקר לחיים- חלק ב'

בהמשך לפוסט הקודם, הנה עוד כמה טיפים יעילים לטיולים, וגם לחיים, שאולי יהפכו את הטיול שלכם להרבה יותר טוב.

16. ארזו אטמי אוזניים

עמעמו את הקולות של בכי תינוקות, אוסטרלים שיכורים, כלבים נובחים, צפירות מכוניות, סקס במעונות, אנשי מכירות, ועוד. אטמי אוזניים הם החברים הטובים ביותר של מטייל.

17. אל תפחדו
העולם הוא לא מסוכן כמו שהתקשורת עושה אותו. פקחו עין על מצבים מפוקפקים, אבל לא כדאי לתת לזה להיות המוקד של כל הנסיעה שלכם. השתמשו בשכל הישר ואתם תהיו בסדר. רוב האנשים הם ידידותיים, אמינים, נדיבים, ומוכנים לעזור לכם. זה נכון גם לגבי נשים. פגשנו הרבה נשים מטיילות מנוסות שיסכימו.

18. לכו לאיבוד בכוונה
אם אתם רוצה לראות את החלקים של העיר שבה אנשים מקומיים חיים ועובדים, אתם צריכים ללכת לבקר אותם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא ברגל – בלי לדעת לאן אתם הולכים. רשמו את השם של המלון שלכם, כך שתוכלו לתפוס מונית חזרה במידת צורך, ואז פשוט בחרו כיוון והתחילו ללכת. אל תדאגו יותר מדי לגבי כניסה לשכונות מסוכנות משום שהמקומיים בדרך כלל יזהירו אתכם לפני שתגיעו יותר מדי רחוק.

19. תאכלו מזון מקומי
חושבים שאתם כבר יודעים מה טעמו של אוכל מקסיקני? סביר להניח שאתם טועים. מומלץ לטעום קצת מכל דבר בעת הנסיעה, במיוחד אם אין לכם מושג מה זה. תבקשו המלצות מאנשים מקומיים. תאכלו אוכל מדוכני רחוב עם תורים גדולים. אל תפחדו לחלות כתוצאה מאוכל.

20. תגידו כן לעתים קרובות
תהיו אימפולסיביים ואמרו כן כאשר מישהו באופן אקראי מזמין אתכם לפגוש את המשפחה שלהם, לנסות פעילות חדשה, או לחקור מקום שלא ידעתם על קיומו. אלה מצבים בלתי צפויים ובלתי מתוכננים והם שמוסיפים תבלינים לנסיעות שלכם ותמיד יהפכו לסיפורים הטובים ביותר בהמשך. קבלו את טוב לבם של זרים בעת הנסיעה – ויהיו לכם שפע של הזדמנויות לעשות זאת.

21. האטו
נא לא לנסות לדחוס 6 מדינות ב-6 שבועות של טיול. אתם תפספסו הרבה אם תבלו רק יום אחד בעיר או עיירה. כל הדברים טובים קורים כאשר אתם באמת לוקחים את הזמן כדי לחקור את האזור. אז אתם נפתחים לפעילויות שאינן נמצאות במדריך למטייל שלכם ופוגשים אנשים שמשתוקקים להראות לכם את האיזור. תבלו יותר זמן בפחות מקומות כדי לקבל הנאה מקסימלית.

22. כתבו יומן קטן
אם הזיכרון שלכם לפרטים מבאס, אתם תתחרטו שלא ניהלתם יומן עם יציאתכם למסע. מידע כמו שמות של אנשים שפגשתם, שיחות שהיו לכם, רגשות על חוויה חדשה, או איזה ריח יש לעיר מסוימת. אם אי פעם תרצו לכתוב על המסעות שלכם, פרטים אלו יהיו שימושיים מאוד.

23. תפרצו את אזור הנוחות שלכם
אתגרו את עצמכם לנסות דברים שבדרך כלל גורמים לכם חרדה. ככל שתעשו את זה יותר, כך החרדה תדעך. לא מטיילים ברגל בדרך כלל? צאו יותר לטרקים. מתקשים לדבר עם זרים? דברו עם כולם. יש לכם פחד מאוכל מוזר? תאכלו את הדבר המוזר ביותר שתוכלו למצוא. הסיבה שזה עובד כל כך טוב בזמן הנסיעה היא כי שהכל כבר כל כך שונה, אז מה זה עוד ניסיון חדש / לא נוח נוסף?

24. אל תתכננו יותר מדי
כאשר מטיילים שואלים כמה ימים הם צריכים להשקיע במדינה או עיר מסוימת, זה סימן לא טוב. האמת היא שאין לנו מושג ממה אתם נהנים או את מי תפגשו. לפעמים ישנה מחשבה שאפשר לטייל בכל ניקרגואה בשבוע-שבועיים, אבל בסוף להישאר שם 4 חודשים. העצה שלנו היא לבחור נקודת התחלה, כמה פעילויות חובה, ונקודת סיום (ואפשר גם לא). ואז פשוט לתת ליקום לקבוע את כל השאר.

25. ארזו מעט דברים
אתם לא צריכים חצי מהציוד שאתם אורזים כדי לנסוע לכל מקום. כולנו עשינו את זה. זוהי זכות נרכשת של מטיילים שהופכים לאט לאט יותר טובים באריזה מועטה. כנווד במשרה מלאה, כל מה שאתם צריכים אמור להספיק בתוך תיק הגב שלכם. אם אתם לא בטוחים לגבי אריזה של משהו, אתם כנראה לא צריכים את זה. אפשר גם לקנות את רוב הדברים במדינת היעד, אם אתם מגלים שאתם כן צריכים אותם.

26. האזינו לפודקאסטים
פודקאסטים הם דבר מדהים. זה כמו ליצור תחנת רדיו אישית משלכם שמתמלאת במופעים ומוסיקה שתמיד תרצו להקשיב להם. בטח תופתעו לגלות שתמתינו בציפייה לנסיעה של 10 שעות באוטובוס, כי עם פודקאסטים, זה אפשרי (טוב, כל עוד המושבים נוחים). הזמן יטוס לכם בזמן שתקשיבו לסיפורים מדהימים, מוסיקה מהנה, או ראיונות עם מומחים.

27. התייחסו טוב לגופכם
נסיעות יכולות להוציא את הגוף שלכם מכלל שליטה. כאשר אתם נעים ממקום למקום זה קשה לשמור על שגרת אימון, ורבים מאיתנו מתרשלים בזה. או שאנחנו לא ישנים מספיק. או שאנו אוכלים עוגות רבות מדי. זכרו להיות נחמדים לגוף שלכם. תשנו מספיק זמן, תשתו הרבה מים, תאכלו בריא, השתמשו בקרם הגנה, ועשו פעילות גופנית לעתים קרובות. וכן, תעשו שימוש בחוט דנטלי מדי פעם.

28. שמרו על קשר
זכרו להתקשר למשפחה ולחברים שלכם מעת לעת. אולי תפתיעו אותם ותלכו על האסכולה הישנה על ידי שליחת גלויה. אין בדידות בטיולים, אפילו רחוק מזה. אתם כל הזמן פוגשים אנשים אחרים. אבל רבים מהקשרים האלה חולפים. אז שמירה על חיבור חזק עם האנשים שמכירים אתכם הכי טוב היא חשובה.

29. תרדו מהשביל המוכר
נכון שזו קלישאה, אבל עדיין כדאי לנסות את זה. חפשו מקומות מעניינים ויוצאי דופן שלא מגיעים אליהם הרבה תיירים. חוויות מסע בלתי נשכחות יכולות לקרות בתחומים שהם לא קלים לביקור. בוודאי שמומלץ לבקר באתרים הפופולריים, אבל אל תפסלו מקומות אחרים רק בגלל שהם לא על השביל התיירותי. יחד עם זאת, תפנימו שרק בגלל שאזור הוא מרוחק או מסוכן לא אומר בהכרח שתקבלו שם חוויות שמשנות חיים.

30. תטיילו יותר
כששומעים על אדם שעזב הכל ויצא למסע בעולם, הרבה אנשים נוטים להגיד "איזה בר מזל הוא" בזמן שהם עסוקים בלמצוא תירוצים למה הם לא יכולים לנסוע. זה יקר מדי. הם לא יכולים לקבל חופשה מהעבודה. מי יאכיל את חיות המחמד שלהם? כאשר מציעים להם פתרונות ל"בעיות" האלה, הם עדיין לא נוקטים בפעולה. למה? בגלל שהם לעתים קרובות מסתתרים מאחורי הסיבה האמיתית: הם מפחדים.

אהבתם? תתחילו ליישם!
ובעיקר, תהנו.

 

קרדיט תמונה: אתר 61meg.com