המלצות לטיול ברמת הגולן

רמת הגולן היא אחד האזורים המתוירים ביותר בצפון הארץ, ובצדק. ברמת הגולן אפשר למצוא מגוון רחב של מסלולי טיול ואטרקציות למטיילים בכל גיל: מסלולי הליכה למיטיבי לכת, שמורות טבע ירוקות, מפלים ובריכות טבעיות, אתרים ארכיאולוגיים, מסעדות טובות, יקבים ועוד ועוד. גם אפשרויות הלינה ברמת הגולן הן מגוונות ואפשר לבחור בין לינה תחת כיפת השמיים לאחד ממבחר הצימרים בצפון הארץ. אם אתם מבקרים ברמת הגולן, אל תוותרו על האטרקציות האלה:

מפל הבניאס

מפל הבניאס הנמצא בשמורת הטבע נחל חרמון הוא המפל הגדול ביותר בארץ. כדאי לבקר במקום בייחוד בחורף, כשהזרימה בשיאה, אבל המסלול יפה ומרענן לאורך כל השנה. בשמורה מסלולי הליכה בדרגת קושי קלה עד בינונית וצמחייה עשירה. בדרך אפשר לראות שרידים מהתקופה הרומית והצלבנית ולטעום פיתות דרוזיות עם לבנה.

הר בנטל

הר בנטל הוא הר געש כבוי ואחד ההרים הגבוהים ביותר ברמת הגולן. בראש ההר יש תצפית לנוף יפהפה המקיף את הבשן, רמת הגולן, הכנרת, החרמון, הגליל ואף לדרום לבנון. אפשר להגיע אל ראש ההר ברכב או במסלול הליכה בדרגת קושי בינונית עד קשה. במקום בונקר צבאי נטוש הפתוח למבקרים ובית קפה.

golan

תמונה: Kyle Taylor

מצודת נמרוד

מצודת נמרוד הוא אתר ארכיאולוגי מרשים הכולל שרידי מבצר מימי הביניים וממוקם ברכס צר למרגלות הר החרמון. מלבד הנוף היפהפה הנשקף ממנו, מבצר נמרוד מספק הזדמנות לשוטט בתוך המבנה העתיק וללמוד על ההיסטוריה של המקום. מומלץ להגיע לקראת השקיעה.

שמורת גמלא

ביקור בשמורת גמלא מומלץ ביותר לאוהבי טבע, היסטוריה וארכיטקטורה. שמורת גמלא ממוקמת על חורבות העיר היהודית העתיקה גמלא, שבדומה למצדה נפלה עם נצחון הרומים. השמורה שוכנת בין נחל גמלא ונחל דליות, באזור עשיר בצמחייה ובבעלי חיים. אפשר לשוטט בין חורבות העיר (ההליכה קצת תלולה ומתאימה למיטיבי לכת), או להשקיף עליה מנקודת התצפית הנגישה לכלי רכב. נקודת התצפית צופה גם למפל גמלא המרשים, שגובהו כ-51 מטרים והוא זורם כל השנה.

יקב רמת הגולן

יקב רמת הגולן שבקצרין הוא אחד החלוצים בסצינת היין המקומית. ליקב רמת הגולן מרכז מבקרים המציע סיור מודרך המסביר על גידול הענבים וייצור היין ומציע טעימות של כמה ממותגי היין המובילים של היקב: ירדן, גמלא, הר חרמון וגולן. יש גם טיולי טרקטרונים הכוללים ביקור בכרמים.