בירת הניתוחים הפלסטיים – דרום קוריאה

בסיאול, דרום קוריאה, אורח החיים וההתנהלות היומיומית שונה מאוד מזה שאנו רגילים. ישנם מספר גבוה מאוד של נשים וגברים הנראים כמו דמויות אנימה, נוסעי רכבת מתגנדרים מול מראות גדולות המותקנות בדיוק בשל סיבה זו ואפילו מחפשי עבודה המתבקשים לצרף תמונה לקורות החיים שלהם. הכל סובב סביב המראה החיצוני.
לפי הערכות שונות, כיום דרום קוריאה הינה המדינה בעלת השיעור הגבוה ביותר של ניתוחים פלסטיים לנפש בעולם. המדינה מעודדת את קיום הניתוחים הללו ולכן קוריאנים רבים משקיעים את מיטב כספם על מנת לשפר את מראם החיצוני. דוגמא לכך ניתן למצוא בתחנות הרכבת בהן הקירות מכוסים במודעות עם פרסומים של קליניקות שונות לניתוחים פלסטיים, תמונות לפני ואחרי של מטופלים ותמונות של מפורסמים שעברו הליכים פלסטיים בעצמם. דוגמא נוספת היא מחירם המוזל של הניתוחים שמסתכם בכשליש מהמחיר אותו משלמים בארצות הברית.
יש האומרים כי כרבע מהנשים בסיאול עברו תחת סכין המנתח. הגברים גם הם אינם נשארים מאחור ומהווים כ-15% מהמנותחים. ביניהם, נשיא קוריאה לשעבר שעבר ניתוח עפעפיים כפול בעת כהונתו. הניתוח הנפוץ ביותר בקוריאה הוא ניתוח העפעפיים הכפול. בניתוח זה מחדירים קמט בעפעף על מנת לגרום לעיניים להיראות גדולות יותר.
המטופלים המחליטים לעבור ניתוחים פלסטיים הם לרוב האוכלוסיה הצעירה יותר, מדוע? מכיוון שבגילאים צעירים פחות קיים הפחד מהניתוח כמו אצל המבוגרים. הצעירים עדיין בתחילת חייהם ורוצים לשפר את הופעתם ואת בטחונם העצמי על מנת שיוכלו להצליח בזוגיות, בחברה ולהתקבל לעבודה.
בדרום קוריאה, למטופלים ישנן בקשות חריגות, והמנתחים עושים הכל על מנת לרצות אותם. המטופלים מגיעים עם תמונות של אנשים אחרים להם רוצים להידמות או אפילו עם מספר תמונות של מפורסמים כאשר מכל תמונה מבקשים להידמות לאיבר אחר, אמהות מגיעות עם בנותיהן על מנת להראות למנתחים כיצד הן רוצות להיראות (כדי לייחס את יופי הבנות לטבע).
המרפאות עצמן אף מספקות שאלון מפורט למטופלים על מנת לספק להם בדיוק את התוצאה עליה הם חולמים.
המטופלים נשאלים על הסיבות לעבור ניתוח פלסטי כאשר התשובות האופציונליות הן עקב חתונה, כדי להתקבל לעבודה, כדי להעלות את הביטחון העצמי או עקב המלצות מאנשים. בנוסף, איזה סוג של מראה הם רוצים לקבל כאשר התשובות הן טבעי, שונה מאוד או שונה לחלוטין. לאיזו דמות מפורסמת הם הכי רוצים להידמות, האם יש להם חברים השוקלים לעבור ניתוח פלסטי ומספרם, ובמידה ויקבלו את המראה הרצוי מה יהיה הדבר שהכי ירצו לעשות, כאשר התשובות האופציונליות הן להעלות צילום סלפי ללא פוטושופ, למצוא בן/בת זוג, למצוא עבודה או להגיש מועמדות לתחרות יופי.
למטופלים יד חופשית בבחירת המראה שיתקבל, והמנתחים פשוט ממלאים את בקשתם. זאת לעומת הארץ, פה המנתחים דוגלים במראה טבעי ופרופורציונלי שלא ישנה את המטופל, אלא רק ישפר אותו במידה וצריך. ישנם מנתחים שאף לא מסכימים לנתח במידה והמטופלים מבקשים תוצאות שלדעת המנתחים לא מתאים להם.

בקוריאה, לא אכפת לאף אחד מה אתה חושב על עצמך. ההערכות של אנשים אחרים אותך, הן החשובות יותר. בניגוד לתרבויות מערביות, בקוריאה ההיבטים החיצוניים של העצמי כמו המעמד החברתי, הבגדים, מחוות והמראה החיצוני חשובים יותר מאשר ההיבטים הפנימיים כמו מחשבות ורגשות.