אם המחשבה על לנסוע רחוק גורם ללב שלכם לגדול בחיבה, זה לא פלא שאוסטרליה היא עמוד תווך ברוב רשימות יעדי הנסיעות הפופולאריים. רחוקה משאר העולם, עם גיאוגרפיה ייחודית, חיות בר ואורח חיים נינוח, אוסטרליה היא אקזוטית ומפתה. אבל להגדיר כ"ייחודית" את המדינה היחידה בעולם שהיא גם יבשת זה לא קלישאה. כל כך הרבה ממה שיש לאוסטרליה להציע באמת לא תחוו בשום מקום אחר על פני כדור הארץ.
סביר להניח שראיתם את ההרים אפופי הערפל של ניו זילנד והנופים הירוקים מככבים על המסך הגדול ב"שר הטבעות" ו"ההוביט". מבקרים רבים מגיעים לכאן כדי ללכת בדרכו של פרודו – אבל יש לאומה המרוחקת הזו שבאוקיינוס השקט הרבה יותר מהנוף המהפנט שלה או התפקיד שהיא מגלמת כארץ התיכונה. דמיינו את עצמכם בתצפית על פסגת הר, מביטים מעלה אל שמיים זרועי כוכבים, או הולכים לאורך החוף בשעת בין הערביים. רוצים ללמוד משהו חדש? נסו לעבוד לצד שף מקומי כדי להכין ארוחה מאורית מסורתית, או לקבל הדגמת גז כבשים מקרוב במהלך שהייה של לילה בחווה.

ביטחון אישי

יש באוסטרליה וניו זילנד מערכת פוליטית יציבה ושיעור פשיעה נמוך בקנה מידה עולמי וכך התושבים חוויים אורח החיים בטוח. אלו בדרך כלל יעד בטוח עם תיירים שנהנים מחווית נסיעה ללא הפרעה במונחים של הבטיחות האישית שלהם. עם זאת, כמו עם כל הנסיעות בבית או רחוק ממנו, עדיין צריך לנקוט באותם אמצעי הזהירות לגבי הביטחון האישי שלך ורכושך.

הגנה מפני השמש

השמש האוסטרלית מאוד חזקה. תמידכדאי ללבוש חולצה, כובע, משקפי שמש וקרם הגנה עם מסנן הקרינה של לפחות SPF 30, אפילו בימים מעוננים. אם תבלו את כל היום בחוץ, תמרחו מחדש קרם הגנה באופן קבוע.מומלץ להישאר מחוץ לשמש באמצע היום, כאשר השמש חזקה ביותר. הקפידו לשתות הרבה נוזלים כדי למנוע התייבשות.

שריפות

האוסטרלים ותושבי ניו זילנד חיים עם הסיכון לשריפות. התקופה המסוכנת ביותר היא מסוף האביב עד הקיץ ובמשך הזמן הזה צריך לנקוט בכמה אמצעי בטיחות פשוטים. לפני היציאה למסע, תלמדו את סיכוני הדלקת האש בטבע באמצעות דיווחי טלוויזיה, רדיו ועיתונים. כאשר יוצאים למחנאות, כדאי להשתמש בקמינים מותאמים ולציית לסימני אזהרות הכביש שכוללים איסורי הדלקת אש.
אם אתם חייבים להדליק אש, הקפידו תמיד לכבות אותה לחלוטין במים.

לשחות בין הדגלים

החופים היפים של אוסטרליה וניו זילנד יכולים להכיל סכנות חבויות בצורה של זרמים חזקים הנקראים Rips. יש להימנע מהם על ידי שחייה תמיד בין הדגלים האדומים וצהובים – שמסמנים את המקום הבטוח ביותר לשחייה בחוף הים. מצילים הלבושים במדים בצבע אדום וצהוב, בדרך כלל, עורכים סיורי חופים בחודשים החמים של אוקטובר עד אפריל, אבל בכמה מהחופים הפופולריים ביותר מתקיימים סיורים כל ימות השנה. אף פעם אל תשחו לבד, בלילה, תחת השפעת אלכוהול או מייד לאחר ארוחה. בדקו תמיד את עומק המים לפני צלילה ולעולם אל תרוצו ותצללו לתוך המים ישירות מחוף הים.

כרישים ותנינים

התקפות כרישים באוסטרליה הן מאוד נדירות, עם זאת, הן עלולות להיות קטלניות. רשתות איתור של כרישים פרושות בחופים האוסטרליים ואמורות להרתיע כרישים, אבל אפשר לצמצם יותר את הסיכון על ידי שחייה בין הדגלים בחופים שמפטרלים בהם מצילים, ולא לשחות בשעת בין הערביים או בערב. הימנעו מלשחות לבד, הרחק מהחוף, בשפכי נהרות או לאורך מעברים למים עמוקים יותר.
תנינים חיים בנחלים ושפכי נהרות הקרובים לחוף ברחבי צפון אוסטרליה, ולעתים קרובות מחליפים את בית הגידול דרך מעבר בים. בעת נסיעה ליד בתי גידול של תנינים, צייתו לשלטי הבטיחות ואל תשחו בנהרות, שפכי נהרות, נהרות של גאות ושפל, בריכות עמוקות או בחופי מנגרוב.
בנוסף, התייעצו עם יועץ מומחה על תנינים לפני קמפינג, דיג או שיט.

בעלי חיים ארסיים – נחשים, עכבישים, עוקצים ימיים
עוקצים ימיים נמצאים במים טרופיים בין נובמבר לאפריל. במהלך הזמן הזה מותר לשחות בתוך מתחמים עמידים לאותם עוקצים, אשר מוגדרים בחופים הפופולריים ביותר. כמו כן, צריך ללבוש בגדי מגן בעת שחייה, שנורקלינג או צלילה בשונית החיצונית. התייחסו תמיד שלטי האזהרה.
בזמן טיול ביער או בהליכה, אפשר להימנע מהכשות נחשים ועכבישים על ידי לבוש והנעלה מגנים ושימוש בשכל הישר. אם ננשכתם, פנו לטיפול רפואי מיידי. מקרי מוות מהכשות נחשים הם נדירים ביותר, ויש כבר כמה מקרי מוות מנשיכות עכביש.

נסיעה באוסטרליה המרוחקת

נסיעה דרך האזורים המרוחקים והמחוספסים של אוסטרליה דורשת הכנה יסודית. לפני היציאה למסע בערבה, יש לוודא שאתם מצוידים עם GPS ושני צמיגי חילוף ברכב כשר לנהיגה. תצטרכו גם מפות טובות, אספקת מזון, מים ודלק ותכנית חירום. תכננו את המסלול בזהירות והודיעו לצד שלישי על זמן החזרה הצפוי שלכם. בדקו את תנאי הכביש לפני תחילת המסע, הישארו ליד הרכב אם הוא מתקלקל והימנעו מנסיעה בתנאי חום קיצוניים. אם אתם נוהגים ברכב סטנדרטי באזורים מרוחקים, סעו לאט בכבישים לא סלולים, מאובקים או צרים ותמיד בדקו את תנאי הכביש לפני יציאתכם מכבישים ראשיים. לטלפונים ניידים יש כיסוי מוגבל באזורים מרוחקים, כדאי לבדוק את ספק הטלפון שלך לכיסוי מתאים.

הליכה ביער או טיולים במדבר

כאשר אתם מתכננים הליכה ביער או טיול, בדקו את האורך והקושי של ההליכה ושקלו שימוש במדריך מקומי לטיולים ארוכים או מאתגרים במיוחד. אם בחרתם ללכת ללא מדריך, ספרו למישהו לאן אתם הולכים ומתי אתם צפויים לחזור. לבשו נעלי מגן, כובע, קרם הגנה ודוחה חרקים וקחו ציוד המותאם למזג אוויר רטוב, מפה טופוגרפית והרבה מים. בעת ההליכה, קראו מפות ושלטים, הישארו על המסלול, אל תעברו מחסומי בטיחות והתרחקו מקצות צוקים. אל תאכילו או תשחקו עם בעלי חיים מקומיים, מפני שאתם עלולים להישרט או לקבל נשיכה. תכננו הליכה בחודשי הקיץ בזהירות והימנעו מטיולים מאתגרים כאשר השמש חזקה מדי.